Odnawianie floty wąskokadłubowej Air France idzie pełną parą. 8 listopada br. w Mirabel w Kanadzie francuska linia odebrała 40. z 60 zamówionych A220-300, które zastępują we flocie airbusy A318 i A319 obsługujące krótko i średniodystansowe połączenia.
Kolejny airbus A220-300 zbudowany dla Air France, to samolot o numerze seryjnym MSN 55305 i rejestracji F-HPNO. To 40. maszyna, która 14 listopada br. wylądowała na lotnisku CDG i pochodzi z zamówienia
ogłoszonego w 2019 r. Nowy A220 wkrótce zadebiutuje na siatce połączeń francuskiej linii.
Samolot otrzymał imię Bastia. To główne miasto handlowe i przemysłowe na Korsyce, a także główny ośrodek administracyjny departamentu Górna Korsyka. Ma dobrze rozwinięty przemysł metalowy i tytoniowy. Dzięki dostępowi do Morza Śródziemnego i długiej historii, jest dużym ośrodkiem rekreacyjnym z plażą i kąpieliskami.
Pokład A220 Nowe A220-300 AF zabierają na pokład 148 pasażerów (3-2). Dla porównania A318 i A319 pomieszczą na pokładzie kolejno 131 i 142/143 pasażerów. Warto dodać, że każdy fotel w A220 jest wyposażony w porty USB typu A i C, a wszyscy pasażerowie mogą korzystać z dostępu do Wi-Fi na swoich osobistych urządzeniach. Samoloty te zadebiutowały na połączeniach Air France z początkiem sezonu zimowego 2021/22. O tym jak
podróżuje się airbusem A220 Air France mogliśmy się przekonać sami lecąc na salon lotniczy Paris Air Show 2023.
Zamówienie A220Oprócz zamówienia 60 maszyn A220 przewoźnik posiada także 30 opcji oraz 30 praw zakupu większego A220-300. Dostawy nowych samolotów zakończą w drugiej połowie 2026 r. Nowe A220-300 będą sukcesywnie zastępować flotę airbusów A318 i A319, których łącznie przewoźnik posiada jeszcze 16 sztuk. Opcje i prawa zakupu mogą być wykorzystane do powiększenia floty lub wsparcia spółki zależnej Air France-HOP!.
Trzeci na świecie największy użytkownik A220Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 99 milionów pasażerów na 822 obsługiwanych trasach. Do początku listopada br. zamówiono 912 maszyn A220: 97 A220-100 oraz 815 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 367 samolotów tego typu do 20 linii lotniczych: 66 A220-100 oraz 301 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (73),
airBaltic (49) oraz Air France (40).
Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samoloty, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".